perjantai 15. heinäkuuta 2016

Dr Phil painonpudotushaaste alku

Olen aloitellut lukemaan dr Phil painonpudotushaaste kirjaa. Ennen varsinaisia painonpudotus avaimia, joita on kirjassa seitsemän, Dr Phil pyytää määrittelemään realistisen tavoitepainon, aikataulun sen saavuttamiseen ja keinot joilla siihen pyrkii. Keinovalikoima toki kasvaa kirjan edetessä.

Realistinen tavoitepainoni on 70 kg, siten että paino pysyy jatkossa haarukassa 68-71kg.

Painoni nyt on 80.8 kg. Saavuttaakseni tavoitepainoni minun on laihdutettava 11 kg. Tavoitepainoni saavuttanen joulukuun 2016 alkupuolella.

Minun on
*Opittava syömään vain ruoka-aikoina
*Syötävä lautasmallin mukaan.
*Herkuteltava harvoin ja harkiten
*Opittava reagoimaan stressiin ja väsymykseen muuten kuin syömällä.

Olen myös kehittänyt itselleni palkintosysteemin (tänä ei liitty Dr Philin kirjaan). Jokaisesta pudotetusta kilosta saan palkinnon.

79.9 kg vaelluskengät Caminoa varten
78.9 kg sadeviitta
77.9 kg vaellusrinkka
76.9 kg taukosandaalit
75.9 kg kevyt makuupussi
74.9 kg vaellussilkkilakana
73.9 kg kevyt pyyhe
72.9 kg vaellushousut
71.9 kg vaelluspaidat
70.9 kg vaellussukat+alusvaatteet.

Tämä lista oli aluksi tosi vaikea keksiä. Olen ninittäin melkoinen minimalisti ja inhoan uutta tavaraa. Sitten onneksi ajusin, että sinne Caminolle minä ihan oikeasti tarvitsen kaikenlaista uutta sälää ja nyt tästä tulikin motivoiva ja hauska juttu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti