perjantai 14. lokakuuta 2016

Rytmiä ruokailussa

Olen vihdoin löytänyt itselleni sopivan ruokailurytmin. Syön 4 kertaa päivässä. Aamupalan, lounaan, välipalan ja päivällisen. Tämä rytmi sopii minulle hyvin. Ennen ruokahetkeä on jo selkeästi nälkä, mutta tarvetta napostelulle ei ole.

Ruokailurytmin löytyminen on selkeyttänyt syömistä. Enää en jatkuvasti mieti mitä ja milloin söisin seuraavaksi. Raamit ovat olemassa ja niissä on helppo pysyä. Energiaa on vapauunut muihin asioihin. Toistaiseksi en ole kiinnittänyt huomioita ruuan määrään. Olen surutta syönyt itseni kylläseksi. Onhan seuraavaan ruokailuun selkeä väli.

Seuraava askel on kiinnittää enemmän huomioita ruuan laatuun ja pikkuhiljaa myös annoskokoihin. Mutta kaikki aikanaan. Nyt olen tosi tyytyväinen, että viimeisen 5 viikon aikana olen löytänyt itselleni toimivan rytmin syödä. Sitä on kuitenkin niin tapojensa orja, että säännöllisellä ruokailurytmillä, johon ei kuulu napostelu, on aivan valtava merkitys painonhallinan kannalta minulle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti