lauantai 20. toukokuuta 2017

Täydellinen tasapaino

Lepo, ravinto ja liikunta. Niiden olisi hyvä olla tasapainossa. Perjantaina onnistuin aika lähelle täydellistä suoritusta.

Muksut menivät isälleen ja minä korvasin päivällisen 200 gramman karkkipussilla. Oli siinä kuulkaa energiaa eli tankkausta, ja ruokahan ei ole pelkkä energianlähde, vaan siitä on myös hyvä nauttia. Nautin, oli hyvää karkkia :) Ihan itse valitsin S-marketin irtokarkkilaarista juuri ne minun mielestäni parhaimmat namit, eli tämä oli oikeastaan myös itsetehty ateria.

Sitten kellahdin sohvalle sivistämään itseäni Hesarilla, mutta aika pian torkahdin sanomalehti peittonani. Sokerikohmelo sanoisi joku, minä sanon, että lepo. Tarpeellinen osa tiukkaa treenaamista ja työviikosta palautumista. Puolituntia myöhemmin heräsin ja totesin, ettei televisiosta tule oikein mitään ennen iltayhdeksää. 

Olin virkeä ja ravittu, niinpä sidoin lenkkarit jalkaan ja täytin juomarepun selkään ja suuntasin kesäiseen iltaan juuri niin pitkälle lenkille kuin teki mieli. Hiljaa hölkytellen juoksin 12 kilometriä tuntiin 45 minuuttiin. Näin matkalla ketun ja pysähdyin ottamaan hänestä kuvia. Tuli siis myös sellainen luontoelämys siihen.

Ilta huipentui kulttuurielämykseen kun katsoin klassikko elokuvan Rakkautta ennen keskiyötä. Se on mielestäni Rakkautta ennen... elokuvasarjan huonoin osa, mutta olen kasvanut noiden elokuvien mukana, niin ne on aina silloin tällöin nähtävä. Oli siis myös kulttuuria, eli sielun ravintoa illassani.

Vetäisin vielä 9 tunnin yöunet päälle. Oli kyllä nannaa nukkua hyvin ja pitkään.

Jos nyt joku osa-alue hyvinvoinnista jäi toteutumatta, niin sosiaalisuus. Ystäväni soitti perjantaina ja tarjoutui kylään, mutta sanoin suoraan, että olen liian väsynyt. Pidän kovin ystävistäni ja arvostan heidän seuraansa, mutta introverttipuoleni välillä vaatii sitä, että saan olla ihan hiljaa ja omissa oloissani.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti